Усвојена Информација о стању јавне задужености БиХ на дан 31.12.2010.године-151.сједница СМБиХ

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

*Савјет министара БиХ усвојио је, na 151. sjednici održanoj danas u Sarajevu, Информацију Министарства финансија и трезора о стању јавне задужености Босне и Херцеговине на дан 31.12.2010. године, која износи 9,4 милијарде КМ, од чега је спољни дуг 6,2 милијарде КМ, а унутрашњи дуг Босне и Херцеговине 3,2 милијарде КМ и не обухвата обавезе по основу реституције. Од укупног износа јавног дуга на Федерацију БиХ је алоцирано 5,6 милијарди КМ, Републику Српску 3,7 милијарди КМ, Брчко Дистрикт БиХ 60,11 милиона и Босну и Херцеговину 27,77 милиона КМ.Босна и Херцеговина је у раздобљу од 2007. до 2010. године задржала показатеље спољне задужености на одрживом нивоу, а однос стања спољног дуга у бруто друштвеном производу од око 22 посто класификује БиХ у категорију умјерено задужених земаља.Просјечно уговорени рок амортизације кредита је 24,4 године, просјечни грејс период 6,8 година, а просјечна отплата постојећих кредитних задужења је 17,6 година.Стара девизна штедња износи 1,6 милијарди КМ и чини 50,11 посто унутрашњег дуга; слиједе ратна потраживања с 1,05 милијарди КМ, што је 32,96 посто унутрашњег дуга, док дуг општина, градова и кантона износи 346,18 милиона и чини 10,81 посто унутрашњег дуга.

*Савјет министара БиХ утврдио је Приједлог основа за закључивање Кредитног споразума између Краљевине Шпаније, коју представља Канцеларија Кредитног института,  и Босне и Херцеговине, коју представља Министарство финансија и трезора, за финансирање набавке путничких вагона ТАЛГО за Жељезнице Републике Српске. Министарство финансија и трезора доставиће Приједлог основа Предсједништву БиХ у даљну процедуру, а за потписника је предложен  министар финансија и трезора Драган Вранкић. Вриједност кредита је 32.231.763,00 евра с роком отплате од 20 година и грејс периодом од шест година, с годишњом каматном стопом од 1,5 посто. Овим средствима биће набављена четири сета по девет путничких вагона за Жељезнице Републике Српске од шпанске фирме ТАЛГО која производи и испоручује ове вагоне. 

*Савјет министара БиХ прихватио је Иницијативу Министарства  финансија и трезора за вођење преговора ради закључивања Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке – Пројекат хитне помоћи и заштите од поплава, Фаза И. С тим у вези, одређена је делегација за преговоре : министар финансија и трезора или овлашћена лица – шеф преговарачког тима,министар финансија Републике Српске или овлашћена лица, министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Републике Српске или овлашћена лица.Након завршетка преговора Министарство финансија и трезора доставиће Савјету министара БиХ  ( у складу са чланом 39. ставом (4) Закона о задуживању, дугу и гаранцијама Босне и Херцеговине („Службени гласник БиХ“, бр. 52/05 и 103/09)  нацрт овог  споразума с основама за вођење преговора Циљ Пројекта је санација штете од поплава и унапређење система заштите од поплаве на територији Републике Српске. Вриједност кредита Европске инвестиционе банке је 55 милиона евра, а комплетан износ кредита алоциран је на Републику Српску. Рок отплате кредита је 30 година, с грејс периодом од седам година.

*Савјет министара БиХ усвојио је Информацију Дирекције за европске интеграције с регионалног састанка државних координатора за ИПА-у, који је одржан у Београду 4. априла 2011. године, под називом: „Обезбјеђење боље припреме за будуће чланство у ЕУ – Приједлог државног координатора за ИПА-у Републике Србије за увођење принципа линеаризације у кориштењу фондова ЕУ за земље западног Балкана у наредној финансијској перспективи 2014-2020“.Савјет  је овластио директорицу Дирекције за европске интеграције и државну координаторицу за ИПА-у Невенку Савић да у име Босне и Херцеговине потпише заједничко писмо којим се Европској комисији предлаже увођење принципа линеаризације у кориштењу помоћи за земље западног Балкана у раздобљу наредне финансијске перспективе 2014 -2020.Увођењем принципа линеаризације повећао би се износ националних алокација за земље западног Балкана. Већа финансијска помоћ земљама западног Балкана помогла би да брже проведу бројне реформе у областима конкурентне привреде, стабилног макроекономског окружења, одрживих јавних финансија, квалитетније јавне управе, развоја научноистраживачког сектора и висококвалификоване радне снаге способне да преузме капиталне инвестиције у области промета, околине и енергетике.

*Савјет министара обавио је расправу о упражњеној позицији директора Управе за индиректно опорезивање, али је ради додатних  консултација  одгођено  изјашњавање.

*Савјет министара БиХ примио је на знање Информацију Дирекције за европске интеграције о трогодишњем програму употребе ИПА средстава и годишњем програму ИПА 2011 (Компонента И). С тим у вези, задужују се министарства и други  органи управе који  су предлагачи пројеката који су одлуком Европске комисије одобрени за финансирање из програма ИПА 2011 да у најкраћем року припреме и ДИПАК-у доставе пројектне документе.

*Савјет министара БиХ размотрио је Извјештај о имплементацији Пројекта реконструкције болнице Касиндо у Источном Сарајеву и утрошку средстава пројекта ХиПЕРБ-а за период  јануар - децембар 2010. године  те је,  с тим у вези, закључио: Босна и Херцеговина је још 2009. године у цијелости обезбиједила планирано суфинансирање Пројекта реконструкције болнице Касиндо у износу од 1.626.052,34 евра, односно 45,73 % од укупно планиране инвестиције, али динамика реализације пројекта је неоправдано успорена што ствара непотребне додатне трошкове. С обзиром на то да се програм не реализира  у складу са роковима и процедурама утврђеним Споразумом о петогодишњем програму развојне сарадње између Владе Републике Грчке и Савјета министара Босне и Херцеговине, Савјет министара тражи да Министарство иностраних послова упути ноту Влади Грчке у којој ће затражити појашњење разлога за кашњење одобрења за реализације пројекта. Савјет министара задужио је националног координатора за ХиПЕРБ да Министарству иностраних послова достави све релевантне податке и пружи стручну помоћ у припреми текста ноте која ће бити упућена Влади Грчке. С обзиром на то да Влада Грчке,  у складу  Споразуму ХиПЕРБ, није обезбиједила средства за финансирање Уреда националног координатора, задужује се национални координатор за ХиПЕРБ да до достављања службене потврде о одобравању тендерске документације и уплате средстава од стране Грчке максимално редукује расходе Канцеларије и сведе их на нужни минимум. Савјет  министара је констатовало да четврти дио материјала „Активности на реализацији пројекта довођења зграде пријатељства до потпуне функционалности“ није предмет извјештаја  о имплементацији Пројекта реконструкције болнице Касиндо у Источном Сарајеву те да исти није разматран од стране Савјета министара.

*Савјет министара БиХ размотрио је и усвојио Информацију о провођењу Државног акционог плана борбе против злоупотребе опојних дрога у Босни и Херцеговини, 2009. – 2013., коју је припремила Комисија за сузбијање злоупотребе опојних дрога, с предложеним препорукама.

*Савјет министара БиХ, на приједлог Министарства финансија и трезора, дониело је Одлуку о давању сагласности на Студију о примјени Методологије за разврставање радних мјеста средње стручне спреме у платне разреде утврђене Законом о платама и накнадама у институцијама Босне и Херцеговине.

*Савјет министара БиХ утврдио је појединачне приједлоге одлука о ратификацији конвенције и споразума, и то:- Приједлог одлуке о ратификацији Конвенције између Босне и Херцеговине и Републике Аустрије о избјегавању двоструког опорезивања у погледу пореза на доходак и имовину  - Приједлог одлуке о ратификацији Споразума између Босне и Херцеговине и Краљевине Шпаније о сарадњи у борби против криминала, посебно тероризма, незаконите трговине дрогама и организираног криминала. Предлагач, Министарство иностраних послова, доставит ће приједлоге одлука Предсједништву БиХ ради доношења.

*Савјет министара БиХ није се изјашњавао о Нацрту основа за закључивање Измјене бр. 1 Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестицијске банке, потписаног 22.12.2006. године у Сарајеву и 8.1.2010. године у Луксембургу – обнова електричне енергије ИИ (ФИН. Но. 23.871).

*Савјет министара БиХ утврдио је Приједлог основа за закључивање Измјене Споразума о финансирању између Босне и Херцеговине и Међународне асоцијације за развој за Програм енергетске заједнице за југоисточну Европу – пројект ЕЦСЕЕ (кредит бр. 4197-БОС). Предлагач, Министарство финансија и трезора, доставит ће приједлог основа Предсједништву БиХ у даљу процедуру, а за бх. потписника предложен је министар финансија и трезора.

*Савјет  министара БиХ утврдило је Приједлог основа за закључивање Трећег амандмана на Споразум о финансирању између Савјета  министара Босне и Херцеговине и КфW-а за установљавање Европског фонда за Босну и Херцеговину. Предлагач, Министарство финансија и трезора, доставиће приједлог основа Предсједништву БиХ у даљу процедуру, а за бх потписника предложен је министар финансија и трезора./Служба за информисање СМБиХ

NOVEMBAR 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Реализован план обука за интерне ревизоре из институција БиХ за 2024. годину Реализован план обука за интерне ревизоре из институција БиХ за 2024. годину
Сертификација интерних ревизора запослених у институцијама Босне и Херцеговине Сертификација интерних ревизора запослених у институцијама Босне и Херцеговине
Нова Одлука о критеријумима за успостављање јединица интерне ревизије у институцијама БиХ Нова Одлука о критеријумима за успостављање јединица интерне ревизије у институцијама БиХ
Радионица о појединачној процјени квалитета финансијског управљања и контроле у институцијама БиХ Радионица о појединачној процјени квалитета финансијског управљања и контроле у институцијама БиХ