Усвојена Информација о стању јавне задужености БиХ на дан 31.12.2010.године-151.сједница СМБиХ

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

*Савјет министара БиХ усвојио је, na 151. sjednici održanoj danas u Sarajevu, Информацију Министарства финансија и трезора о стању јавне задужености Босне и Херцеговине на дан 31.12.2010. године, која износи 9,4 милијарде КМ, од чега је спољни дуг 6,2 милијарде КМ, а унутрашњи дуг Босне и Херцеговине 3,2 милијарде КМ и не обухвата обавезе по основу реституције. Од укупног износа јавног дуга на Федерацију БиХ је алоцирано 5,6 милијарди КМ, Републику Српску 3,7 милијарди КМ, Брчко Дистрикт БиХ 60,11 милиона и Босну и Херцеговину 27,77 милиона КМ.Босна и Херцеговина је у раздобљу од 2007. до 2010. године задржала показатеље спољне задужености на одрживом нивоу, а однос стања спољног дуга у бруто друштвеном производу од око 22 посто класификује БиХ у категорију умјерено задужених земаља.Просјечно уговорени рок амортизације кредита је 24,4 године, просјечни грејс период 6,8 година, а просјечна отплата постојећих кредитних задужења је 17,6 година.Стара девизна штедња износи 1,6 милијарди КМ и чини 50,11 посто унутрашњег дуга; слиједе ратна потраживања с 1,05 милијарди КМ, што је 32,96 посто унутрашњег дуга, док дуг општина, градова и кантона износи 346,18 милиона и чини 10,81 посто унутрашњег дуга.

*Савјет министара БиХ утврдио је Приједлог основа за закључивање Кредитног споразума између Краљевине Шпаније, коју представља Канцеларија Кредитног института,  и Босне и Херцеговине, коју представља Министарство финансија и трезора, за финансирање набавке путничких вагона ТАЛГО за Жељезнице Републике Српске. Министарство финансија и трезора доставиће Приједлог основа Предсједништву БиХ у даљну процедуру, а за потписника је предложен  министар финансија и трезора Драган Вранкић. Вриједност кредита је 32.231.763,00 евра с роком отплате од 20 година и грејс периодом од шест година, с годишњом каматном стопом од 1,5 посто. Овим средствима биће набављена четири сета по девет путничких вагона за Жељезнице Републике Српске од шпанске фирме ТАЛГО која производи и испоручује ове вагоне. 

*Савјет министара БиХ прихватио је Иницијативу Министарства  финансија и трезора за вођење преговора ради закључивања Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке – Пројекат хитне помоћи и заштите од поплава, Фаза И. С тим у вези, одређена је делегација за преговоре : министар финансија и трезора или овлашћена лица – шеф преговарачког тима,министар финансија Републике Српске или овлашћена лица, министар пољопривреде, шумарства и водопривреде Републике Српске или овлашћена лица.Након завршетка преговора Министарство финансија и трезора доставиће Савјету министара БиХ  ( у складу са чланом 39. ставом (4) Закона о задуживању, дугу и гаранцијама Босне и Херцеговине („Службени гласник БиХ“, бр. 52/05 и 103/09)  нацрт овог  споразума с основама за вођење преговора Циљ Пројекта је санација штете од поплава и унапређење система заштите од поплаве на територији Републике Српске. Вриједност кредита Европске инвестиционе банке је 55 милиона евра, а комплетан износ кредита алоциран је на Републику Српску. Рок отплате кредита је 30 година, с грејс периодом од седам година.

*Савјет министара БиХ усвојио је Информацију Дирекције за европске интеграције с регионалног састанка државних координатора за ИПА-у, који је одржан у Београду 4. априла 2011. године, под називом: „Обезбјеђење боље припреме за будуће чланство у ЕУ – Приједлог државног координатора за ИПА-у Републике Србије за увођење принципа линеаризације у кориштењу фондова ЕУ за земље западног Балкана у наредној финансијској перспективи 2014-2020“.Савјет  је овластио директорицу Дирекције за европске интеграције и државну координаторицу за ИПА-у Невенку Савић да у име Босне и Херцеговине потпише заједничко писмо којим се Европској комисији предлаже увођење принципа линеаризације у кориштењу помоћи за земље западног Балкана у раздобљу наредне финансијске перспективе 2014 -2020.Увођењем принципа линеаризације повећао би се износ националних алокација за земље западног Балкана. Већа финансијска помоћ земљама западног Балкана помогла би да брже проведу бројне реформе у областима конкурентне привреде, стабилног макроекономског окружења, одрживих јавних финансија, квалитетније јавне управе, развоја научноистраживачког сектора и висококвалификоване радне снаге способне да преузме капиталне инвестиције у области промета, околине и енергетике.

*Савјет министара обавио је расправу о упражњеној позицији директора Управе за индиректно опорезивање, али је ради додатних  консултација  одгођено  изјашњавање.

*Савјет министара БиХ примио је на знање Информацију Дирекције за европске интеграције о трогодишњем програму употребе ИПА средстава и годишњем програму ИПА 2011 (Компонента И). С тим у вези, задужују се министарства и други  органи управе који  су предлагачи пројеката који су одлуком Европске комисије одобрени за финансирање из програма ИПА 2011 да у најкраћем року припреме и ДИПАК-у доставе пројектне документе.

*Савјет министара БиХ размотрио је Извјештај о имплементацији Пројекта реконструкције болнице Касиндо у Источном Сарајеву и утрошку средстава пројекта ХиПЕРБ-а за период  јануар - децембар 2010. године  те је,  с тим у вези, закључио: Босна и Херцеговина је још 2009. године у цијелости обезбиједила планирано суфинансирање Пројекта реконструкције болнице Касиндо у износу од 1.626.052,34 евра, односно 45,73 % од укупно планиране инвестиције, али динамика реализације пројекта је неоправдано успорена што ствара непотребне додатне трошкове. С обзиром на то да се програм не реализира  у складу са роковима и процедурама утврђеним Споразумом о петогодишњем програму развојне сарадње између Владе Републике Грчке и Савјета министара Босне и Херцеговине, Савјет министара тражи да Министарство иностраних послова упути ноту Влади Грчке у којој ће затражити појашњење разлога за кашњење одобрења за реализације пројекта. Савјет министара задужио је националног координатора за ХиПЕРБ да Министарству иностраних послова достави све релевантне податке и пружи стручну помоћ у припреми текста ноте која ће бити упућена Влади Грчке. С обзиром на то да Влада Грчке,  у складу  Споразуму ХиПЕРБ, није обезбиједила средства за финансирање Уреда националног координатора, задужује се национални координатор за ХиПЕРБ да до достављања службене потврде о одобравању тендерске документације и уплате средстава од стране Грчке максимално редукује расходе Канцеларије и сведе их на нужни минимум. Савјет  министара је констатовало да четврти дио материјала „Активности на реализацији пројекта довођења зграде пријатељства до потпуне функционалности“ није предмет извјештаја  о имплементацији Пројекта реконструкције болнице Касиндо у Источном Сарајеву те да исти није разматран од стране Савјета министара.

*Савјет министара БиХ размотрио је и усвојио Информацију о провођењу Државног акционог плана борбе против злоупотребе опојних дрога у Босни и Херцеговини, 2009. – 2013., коју је припремила Комисија за сузбијање злоупотребе опојних дрога, с предложеним препорукама.

*Савјет министара БиХ, на приједлог Министарства финансија и трезора, дониело је Одлуку о давању сагласности на Студију о примјени Методологије за разврставање радних мјеста средње стручне спреме у платне разреде утврђене Законом о платама и накнадама у институцијама Босне и Херцеговине.

*Савјет министара БиХ утврдио је појединачне приједлоге одлука о ратификацији конвенције и споразума, и то:- Приједлог одлуке о ратификацији Конвенције између Босне и Херцеговине и Републике Аустрије о избјегавању двоструког опорезивања у погледу пореза на доходак и имовину  - Приједлог одлуке о ратификацији Споразума између Босне и Херцеговине и Краљевине Шпаније о сарадњи у борби против криминала, посебно тероризма, незаконите трговине дрогама и организираног криминала. Предлагач, Министарство иностраних послова, доставит ће приједлоге одлука Предсједништву БиХ ради доношења.

*Савјет министара БиХ није се изјашњавао о Нацрту основа за закључивање Измјене бр. 1 Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестицијске банке, потписаног 22.12.2006. године у Сарајеву и 8.1.2010. године у Луксембургу – обнова електричне енергије ИИ (ФИН. Но. 23.871).

*Савјет министара БиХ утврдио је Приједлог основа за закључивање Измјене Споразума о финансирању између Босне и Херцеговине и Међународне асоцијације за развој за Програм енергетске заједнице за југоисточну Европу – пројект ЕЦСЕЕ (кредит бр. 4197-БОС). Предлагач, Министарство финансија и трезора, доставит ће приједлог основа Предсједништву БиХ у даљу процедуру, а за бх. потписника предложен је министар финансија и трезора.

*Савјет  министара БиХ утврдило је Приједлог основа за закључивање Трећег амандмана на Споразум о финансирању између Савјета  министара Босне и Херцеговине и КфW-а за установљавање Европског фонда за Босну и Херцеговину. Предлагач, Министарство финансија и трезора, доставиће приједлог основа Предсједништву БиХ у даљу процедуру, а за бх потписника предложен је министар финансија и трезора./Служба за информисање СМБиХ

JUL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Представљена анализа стања финансијског управљања и контроле у институцијама Босне и Херцеговине Представљена анализа стања финансијског управљања и контроле у институцијама Босне и Херцеговине
Издата увјерења о завршеним обукама из финансијског управљања и контроле Издата увјерења о завршеним обукама из финансијског управљања и контроле
Стварање предуслова за примјену Глобалних стандарда интерне ревизије у БиХ Стварање предуслова за примјену Глобалних стандарда интерне ревизије у БиХ
Јачање свијести руководилаца о значају финансијског управљања и контроле Јачање свијести руководилаца о значају финансијског управљања и контроле