Посљедње вијести
„Очигледно је да постоји оркестриран напад на мене из Централног изборног повјеренства (ЦИК) које се редовно оглашава у појединим медијима уз тврдње да један човјек може опструирати доношење буџета или одлуку колективног органа какво је Савјет министара БиХ. При томе нитко не наводи аргументе нити се позива на законске процедуре јер тиме би негирали тврдњу да један човјек, па премда то био и министар финансија, може зауставити изборни процес у једној држави “, нагласио је министар Беванда.
Имајући у виду велики број новинарских упита и велики интерес јавности за овај проблем, министар Беванда истакао је да не жели одговарати на неосноване оптужбе с политичком позадином, али жели нагласити на темељу којих закона и одлука Министарство финансија с њим на челу ради и доноси одлуке.
ЦИК је посљедњи захтјев за додјелу средстава из текуће причуве упутио Савјету министара БиХ, а не Министарству финансија и трезора БиХ.
Из ЦИК-а су Министарству финансија и трезора доставили захтјев за мишљење 10.03.2022.године за “Приједлог одлуке о одобравању расподјеле и коришћењу дијела пренесених средстава акумулираног вишка прихода из претходних година на име расхода програма посебне намјене у 2022.години“ на што је 24.03.2022. године ЦИК-у упућен одговор из Министарство финансија и трезора БиХ.
Министар Беванда подсјетио је да је чланом 17. Закона о финансирању институција БиХ прописано како се располаже текућом причувом која је темељем Одлуке о привременом финансирању институција ове године планирана у износу 2.450.000 КМ. Сукладно овој чињеници расположива текућа причува у 2. кварталу 2022. године она износи 612.500 КМ, односно једну четвртину износа текуће причуве планиране у буџету за 2020. годину. Истим чланом прописано је и на који начин Савјет министара доносе одлуке у вези расхода из текуће причуве.
„Министарство финансија и трезора БиХ свој посао обавља одговорно и сукладно процедурама. Након што смо коначно 30.3. ове године у Фискалном вијећу усвојили Глобални фискални оквир успоредо се спрема Документ оквирног буџета (ДОП) и буџет за 2022. годину. И тај се посао не ради преко ноћи нити по нечијим жељама већ по процедурама“, нагласио је министар Беванда.
Истиче да је Министарство финансија и трезора БиХ само технички извршитељ у процесу доношења буџета. Након што Савјет министара усвоји Нацрт буџета, према законским процедурама, тај документ се шаље уставном предлагачу - Предсједништву БиХ које утврђује приједлог Закона о буџету институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2022. годину, послије чега га на коначно усвајање упућује у парламантарну процедуру на изјашњавање Представничком дому и Дому народа Парламентарне скупштине БиХ који усвајају буџет.
„Из Устава и закона је јасна процедура. Буџет не доноси појединац Вјекослав Беванда, нити његова политичка партија што је политичким странкама склоним политикантству сасвим јасно, али замјеном теза дижу себи рејтинг, али и тензије у држави да би прикупили јефтине политичке поене“, нагласио је министар Беванда.
Подсјећа да је на приједлог Министарства финансија и трезора Вијеће министара БиХ усвојило одлуку којом се основица на плату након 12 година враћа на 535 КМ са садашњи 475,69 КМ те да ће након усвајања буџета бити могуће бар приближити плате упослених у институцијама БиХ који имају најмања примања у односу на све разине власти у БиХ.
„Лош положај полицајаца, војника, службеника и намјештеника мотив је да се на буџету за ову годину и ДОП-у ради убрзано и озбиљно. Дат ћемо све од себе да ове документе доставимо Савјету министара БиХ у разумном року, али нећу дозволити да ме под притиском неко тјера да кршим Устав и закон. То нисам дозвољавао ни када су против мене писали европским представницима и градили простор за политичке подвале и сплетке. У Закону о финансирању институција БиХ и другим релевантним прописима све пише. Ја то и читам и примјењујем у пракси и нема тог притиска који ће промијенити мој приступ одговорном и законитом раду“, закључио је министар Беванда.
Посљедње вијести