Ministar Vrankić na Godišnjoj skupštini i Biznis forumu EBRD-a

Pošalji dokument na e-mail

E-mail pošiljaoca (*):
E-mail primaoca (*):
Komentar:

Zamjenik predsjedatelja Vijeca ministara i BiH i ministar financija i trezora Dragan Vrankić sudjelovao je na 19. Godišnjoj skupštini i Poslovnom forumu Europske banke za obnovu i razvitak (EBRD) 14. i 15. svibnja u Zagrebu. Na dvodnevnom skupu je, oko 2.500 sudionika - državnika, ministara, guvernera, bankara, privrednika i investitora, kao i izaslanstva 63 clanice EBRD-a, u raspravama i panel-diskusijama, pokušalo odgovoriti kako ubrzati oporavak financijskog tržišta te kako nacionalne ekonomije što brže mogu izici iz krize i ojacati svoja financijska tržišta.

-Zemlje srednje i jugoistocne Europe, upozorenje je, trebaju  ubuduce jacati lokalna tržišta kapitala i izbjegavati pretjerano zaduživanje u inozemstvu, kako bi izbjegle probleme koji su ih pogodili nakon izbijanja svjetske financijske krize. Naglašeno je, da je za prevladavanje posljedica krize i gospodarski oporavak nužna  fiskalna disciplina, kazao je ministar Vrankic.

Godišnja skupština ocijenjena je uspješnom a Banka je dobila jasan signal podrške dionicara, jednoglasnim, odobravanjem  povecanja kapitala EBRD-a s 20 milijardi na 30 milijardi eura.

Tijekom Skupštine, postavljeni su glavni strateški ciljevi, a to su nastavak pomoci clanicama u konsolidaciji javnih financija, jacanje otpornosti njihovih financijskih tržišta te ulaganje u diverzifikaciju i modernizaciju korporativnog sektora i malog i srednjeg poduzetništva.

EBRD ce, kako je najavio prvi covjek Banke, direktor Thomas Mirow, nastaviti podupirati gospodarstva u smanjenju emisije staklenickih plinova, a ulagat ce i u ublažavanje posljedica klimatskih promjena kao i u razvoj troškovne konkurentnosti zemalja clanica. U narednom razdoblju, jedna od važnijih aktivnosti EBRD-a bit ce nastavak ulaganja u modernizaciju infrastrukture, posebno meduregijske i one u udaljenijim podrucjima, 

Povecanje kapitala EBRD-a  za 10 milijardi eura, ili za 50 posto  u kontekstu cjelokupnog ugovora o strategiji banke za razdoblje od 2011. do 2015., omogucit ce Banci ostvarenje investicijskih planova te imati ucinke vec ove godine.

 -U Bosnu i Hercegovinu  EBRD u 2010. godini planira  investirati izmedu 150 i 200 milijuna eura u infrastrukturne projekte, a   usmjereni ce biti u oblasti transporta - željeznice,  autoceste, crodrom, financijski sektor - poslovne banke i mikro-kreditne organizacije, te privatni sektor, odnosno mala i srednja poduzeca.   Na nama je sada  da damo dobre projekte, istaknuo je ministar Vrankic, koji je, na marginama Skupštine,  razgovarao sa kolegama iz regije, te predstavnicima vodecih medunarodnih financijskih institucija.

Izaslanstvo Bosne i Hercegovine   je na Skupštini predstavilo najnovija dešavanja iz zemlje, te sudjelovalo i na Poslovnom forumu EBRD-a pod nazivom "Gradnja održivog rasta" . Forum je  bio je posvecen pronalaženju nacina za podršku regiji u razdoblju oporavka. Na raspravama unutar Foruma teme su bile jacanje financijskih tržišta, nacini na koje tvrtke mogu vratiti zanimanje strateških i financijskih ulagaca u razdoblju nakon krize te uloga države u tom procesu. Jedna od važnijih tema bila je energetika. 

SRPANJ 2024
Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

SEKTORI

KATEGORIJE

Vijesti

 

Posljednje vijesti

Predstavljena analiza stanja financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine Predstavljena analiza stanja financijskog upravljanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine
Izdata uvjerenja o završenim obukama iz financijskog upravljanja i kontrole Izdata uvjerenja o završenim obukama iz financijskog upravljanja i kontrole
Stvaranje preduvjeta za primjenu Globalnih standarda interne revizije u BiH Stvaranje preduvjeta za primjenu Globalnih standarda interne revizije u BiH
Jačanje svijesti rukovoditelja o značaju financijskog upravljanja i kontrole Jačanje svijesti rukovoditelja o značaju financijskog upravljanja i kontrole