МФиТ поводом примјене Закона о служби у оружаним снагама БиХ

Пошаљи документе на е-маил

Е-маил пошиљаоца (*):
Е-маил примаоца (*):
Коментар:

Поводом примјене Закона о допунама Закона о служби у оружаним снагама БиХ војницима који су стекли право пензионисања потребно је рјешење проблема, што сигурно жели и Министарство финансија и трезора БиХ на челу с министром финансија и трезора Драганом Вранкићем. У вези са овим, јавност треба знати истину темељену на чињеницама како реализовати у законским оквирима ово законски стечено право. Преједноставна је формулација како „министар хоће или неће“, јер Министарство је институција која мора радити у оквирима ЗАКОНА за што је одговоран министар. Министарство финансија и трезора нема законске основе за потписивање икаквог протокола из којег произлазе обавезе које нису темељене у буџету.

Свака институција БиХ дужна је планирати и водити рачуна о пензионисању својих запосленика. Тако је и Министарство одбране БиХ било обавезно у оквиру свог захтјева за средствима у буџету за 2011. годину (који је достављен 19.10.2010.године) планирати средства за  спровођење Закона о допунама закона о служби у оружаним снагама БиХ (усвојен 01.09.2010.године), и то с прецизним подацима о укупним потребним средствима, односно уплатама у оба ентитетска фонда, а на темељу детаљних података о броју корисника, висини пензија, те динамици исплате у току цјелокупног трајања примјене Закона.

С обзиром да Министарство одбране БиХ није укључило средства за  спроведбу  овог Закона  та средства нису могла бити  укључена у Нацрт буџета којег је Министарство финансија и трезора БиХ упутило Савјету министара БиХ. Закон о финансирању институција БиХ дефинише да у поступку усвајања буџет за 2011. годину, Савјету министара БиХ утврђује нацрт и упућује Предсједништву БиХ, које затим Приједлог буџета упућује Парламентарној скупштини БиХ, те се исти у процедури не враћа Министарству финансија и трезора БиХ.

У обзир треба узети и чињеницу да је тренутно на снази Одлука о привременом финансирању институција БиХ за раздобље јануар - март 2011. године, којом је прописано да буџетски корисници не могу започињати нове или проширене програме и активности до усвајања Закона о буџету институција БиХ за 2011. годину. 

Ипак, овај  проблем може се ријешити на начин да протоколи о исплати средстава морају бити потписани с оба ентитета, а то може услиједити тек уколико Парламентарна скупштина БиХ усвоји буџет институција БиХ за 2011. годину који би укључивао средства за спроведбу овог закона.

У Министарству финансија и трезора постоји жеља и воља и министра Вранкића и замјеника министра Фуада Касумовића да  се у законским оквирима помогне али наглашавамо  проблем се једино може ријешити  заједничким дјеловањем зашто је потребно и времена  и стрпљења. Министарство одбране БиХ може интервенисати већ на сједници Савјета министара БиХ када буде утврђиван Нацрт буџета за 2011., односно, интервенисати је могуће на сједници Предсједништва БиХ, као предлагачу или Парламентарној скупштини БиХ  која  усваја буџет.     

JUL 2024
Пон Уто Сри Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

СЕКТОРИ

КАТЕГОРИЈЕ

Вијести

 

Посљедње вијести

Представљена анализа стања финансијског управљања и контроле у институцијама Босне и Херцеговине Представљена анализа стања финансијског управљања и контроле у институцијама Босне и Херцеговине
Издата увјерења о завршеним обукама из финансијског управљања и контроле Издата увјерења о завршеним обукама из финансијског управљања и контроле
Стварање предуслова за примјену Глобалних стандарда интерне ревизије у БиХ Стварање предуслова за примјену Глобалних стандарда интерне ревизије у БиХ
Јачање свијести руководилаца о значају финансијског управљања и контроле Јачање свијести руководилаца о значају финансијског управљања и контроле