rn
„Svjesni smo da za Bosnu i Hercegovinu izgradnja koridora 5-C ima višestruko znacenje jer nas ukljucuje u medunarodnu suvremenu prometnu mrežu. Ovaj projekt omogucit ce izgradnju 7,2 kilometara autoceste na poddionici izmedu Bune i Pocitelja, koja je nastavak dionice Pocitelj - Bijaca, kao i 3,9 kilometara na poddionici izmedu Donje Gracanice i Tunela Zenica“, rekao je ministar Bevanda nakon potpisivanja ugovora.
rnNaglasio je da preko tog pravca BiH dobija kvalitetan izlaz na Jadransko more, a sa sjeverne strane otvara se pristup prostoru srednje i sjeveroistocne Evrope.
Rok otplate zajma je 15 godina ukljucujuci cetiri godine grace perioda, s otplatom u 22 jednake polugodišnje rate, a kamata je šestomjesecni EURIBOR + 1 posto marže.
Ministar Bevanda istakao je da je kredit alociran na Federaciju BiH, korisnik je JP Autoceste Federacije BiH, a planirano je da projekt bude okonacan do kraja 2019. godine.
Direktor Ureda EBRD-a Ian Brown kazao je da je koridor 5-C najveci projekt kapitalnih investicija, odnosno ulaganja koja se trenutno provode u BiH. Podsjetio je da je prvi zajam EBRD-a za izgradnju dionica koridora 5-C potpisan još 2008. u iznosu od 180 milona eura.
„Ukljucujuci 80 miliona o cemu smo danas potpisali ugovor, zajedno s ulaganjem za Sarajevsku obilaznicu, naš sveukupni doprinos do sada iznosi 315 miliona eura što predstavlja znacajno ulaganje“, naglasio je Brown.
EBRD je, po njegovim rijecima, spreman nastaviti saradnju i cak je intenzivirati da bi se ubrzalo završavanje izgradnje cjelokupne autoceste.
Brown je potpisao i projektni ugovor s direktorom JP Autoceste FBiH Jasminom Bucom, koji je kazao da ocekuje kako ce ovaj zajam otvoriti vrata za nastavak aktivnosti i druge zajmove, medu ostalim i Evropske investicijske banke (EIB), te drugih medunarodnih finansijskih institucija.